Remke: ‘Fijn om op deze manier bij te dragen aan de bouw’

terug naar artikeloverzicht
Type artikel: interview

Remke: ‘Fijn om op deze manier bij te dragen aan de bouw’

Op 1 december 2020 is Remke Abrahams bij Hemubo als bewonerscoördinator / communicatieadviseur aan de slag gegaan. Een rol die haar op het lijf is geschreven. Het opzetten van de bewonerscoördinatie bij Hemubo is een uitdaging die voor haar een perfecte combinatie is tussen analytisch denken, het inzetten van haar communicatiekennis én het sociale aspect. Ze vertelt hoe een foute klik op LinkedIn tot een uitdagende baan heeft geleid. 

Essentieel beroep

‘Veel mensen hebben in de coronacrisis gedacht: heb ik wel een essentieel beroep? Dat is de periode dat ik hier ook goed over na ben gaan denken.’  Remke werkte in de luchtvaartindustrie toen de coronacrisis toesloeg en de banen langzaam terugliepen. Zo ook die van haar. ‘Eind oktober vorig jaar zat ik bijna op het punt dat ik even niet meer wist wat mijn volgende carrièrestap zou worden – ik liep even vast.’ 

Het LinkedIn bericht van businessmanager Martijn over de functie bij Hemubo kwam precies op het goede moment. ‘Dat was écht een redding. Hij stuurde via LinkedIn een bericht waar je onderin kon kiezen of je geïnteresseerd was of niet. Toen ik per ongeluk op ‘nee’ drukte heb ik snel een berichtje erachteraan gestuurd dat ik zéker wel interesse had. Zo zijn we met elkaar in contact gekomen.’ Na zich te hebben ingelezen in het bedrijf en een aantal gesprekken met Martijn over de functie te hebben gehad, besloot Remke dat de bouw bij uitstek de plaats is waar ze projectmatig kan werken en haar analytische en sociale talenten kan combineren in de rol van bewonerscoördinator.

Bewonerscoördinatie als merk neerzetten

Als bewonerscoördinator is ze verantwoordelijk voor de organisatie en coördinatie van de bewonerscommunicatie, en staat ze in contact met de diverse stakeholders en doelgroepen. Voor Hemubo is deze functie erg belangrijk om het bouwproject zo soepel mogelijk te laten verlopen, maar daarnaast ook een functie waarmee ze zich duidelijk onderscheiden. ‘Hemubo is als bouwbedrijf heel erg op de mens gefocust, wat mij enorm aanspreekt. Ik word nu opgeleid om bewonerscoördinatie echt als een merk neer te gaan zetten, en nóg meer te benadrukken dat dit een unique selling point is van Hemubo - dat we veel aandacht besteden aan de bewoners en dat we er alles aan doen om dit zo sterk en goed mogelijk neer te zetten.’ 

Tijdens de eerste maanden bij Hemubo is Remke voornamelijk bezig geweest met warme opnames, sleuteloverdrachten, afspraken maken met bewoners en hen informeren middels brieven en brochures. Het optimaliseren van de communicatieprocessen behoort ook tot haar taken. Zo kijkt ze met een frisse blik hoe deze communicatieprocessen in alle fases - van voorbereiding tot aan de uitvoering en de nazorg - efficiënter kunnen. Het is hierbij belangrijk dat mensen niet langs elkaar heen werken. 

Vliegende keep

In deze functie moet Remke van alle markten thuis zijn: ‘Deze functie wordt ook wel vliegende keep genoemd. Dat je, mocht er iets ad hoc gebeuren, altijd kunt inspringen. Het is voor mij een perfecte combinatie van analytisch denken, mijn communicatiekennis inzetten én het sociale aspect. Die afwisseling vind ik geweldig.’ De ruimte en vrijheid die Remke krijgt bij het invullen van de rol vindt ze erg waardevol. ‘Het is een perfecte verdeling tussen theorie en praktijk. Ik krijg nu veel tijd om me te oriënteren op hoe we het strategisch beter aan kunnen pakken en hoe we het efficiënter kunnen maken. Het voordeel van mijn functie is ook dat ik het kan toepassen en testen in de praktijk, om vervolgens weer feedback te krijgen en het te evalueren. In die zin zit ik in een soort cyclus waarbij ik mezelf steeds kan verbeteren, waardoor ik steeds beter word in het uitvoeren van de functie.’ 

Wanneer Remke met de bewoners in contact is, heeft ze echt het gevoel dat ze iets bijdraagt en de bewoners kan achterlaten met een tevreden en vertrouwd gevoel. ‘Het is natuurlijk best een flinke ingreep zo’n verbouwing, dus je wilt mensen ook graag geruststellen. Het is dus enorm belangrijk dat je hen zo goed mogelijk informeert. Verwachtingsmanagement is hierbij van groot belang!’

Dankbaar

Remke heeft nog regelmatig contact met businessmanager Martijn. ‘Het is bijna verrassend hoe snel het al vertrouwd voelde. Ik kreeg meteen écht het gevoel dat Martijn het beste met mij voor had en mij ook het beste gunde. Ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat hij mij heeft gevonden, want ik twijfel of ik deze goed passende functie ook zelf had gevonden. Ik ben daarom extra dankbaar voor deze carrièrekans via ELLBRU! Het is erg fijn om op deze manier mijn steentje te kunnen bijdragen aan de bouw.’

Enthousiast geworden over de functie van bewonerscoördinator/communicatieadviseur? Neem dan contact op met Martijn van Stuivenberg (Businessmanager) via: 088 222 18 03 / mvanstuivenberg@ellbru.nl 

Eager to engineer

Ben jij klaar voor een carrièrestap? En benieuwd welke deuren wij voor je kunnen openen? Doe een open sollicitatie en wij nemen snel contact met je op!

100 Watt gebouw
8ste verdieping
James Wattstraat 100
1097 DM Amsterdam

Upload cv (Max. 5 MB) cv toegevoegd
Brief/portfolio (Max. 5 MB) portfolio toegevoegd

ELLBRU maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om het verkeer op onze website te analyseren, advertenties te personaliseren en sociale mediafuncties aan te bieden. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor sociale media, reclame en analytics. Door hieronder op 'accepteer cookies' te klikken, of door gebruik te blijven maken van deze website ga je akkoord met het privacy- en cookiebeleid.

cookies accepteren